Lämna klagomål skola eller förskola
Om du har klagomål på en skolas eller förskolas verksamhet ska du till att börja med kontakta skolan/förskoleenheten. Om du därefter vill gå vidare med ditt klagomål ska du kontakta utbildningsförvaltningen. Kontaktuppgifter finns till höger på denna sida.
I ditt klagomål bör följande information finnas:
- Vad är anledningen till att du är missnöjd?
- På vilket sätt anser du att förskolan/skolan har gjort fel?
- När har det hänt?
- Namn på barnet/eleven, förskola/skola och årskurs.
- När har du varit i kontakt med ansvarig förskolechef/rektor?
- Dina kontaktuppgifter.
Så här hanteras inkomna klagomål:
- Kanslichefen gör en bedömning av om det finns brister i verksamheten med anledning av det inkomna klagomålet .
- Om det framkommer att det finns brister i verksamheten begär kanslichefen av ansvarig chef att denne ska inkomma med en beskrivning av hur bristerna ska rättas till.
- Kanslichefen bedömer därefter om beskrivningen av hur bristerna ska rättas till är en tillräcklig åtgärd.
- En återkopplig på ditt klagomål kommer att lämnas cirka fyra veckor efter att utbildningsförvaltningen fått din anmälan.
Barn- och Utbildningsförvaltningen
barnochutbildning@tullingekommun.se
Växel: 08-7780020
___________________________________________________
Box 12345
14650 Tullinge
Besöksadress: Nyängsvägen 5 A
146 45 Tullinge
______________________________________________________________________________