Konsumentrådgivning
Tänk efter före – det lönar sig
Att du tänker igenom vilka behov du har innan du köper eller beställer en vara lönar sig i längden. Ta dig tid att fundera över vad som är bästa köp för dig. Börja med att fundera om varan behövs överhuvudtaget. Du kan få köpråd och jämförelser över en mängd olika varor hos Tullinges konsumentrådgivare.
Vad du kan göra när något blir fel
Var inte missnöjd med en vara eller tjänst. Det är din rätt att reklamera. Att reklamera är också ett sätt att påverka utbudet av varor och tjänster och är ett sätt för företagen att få information om det som de tillhandahåller. Konsumentverket har på sin webbplats skapat en klagoguide för att på ett enkelt sätt vägleda dig när du vill reklamera en vara eller tjänst.
Konsumentrådgivning
Konsumentrådgivare: Johan Johansson
johan.johansson@tullingekommun.se
Tel: 08-778 00 20
________________________________________________________________________________
Tullinge Kommun
Socialförvaltningen
Box 1234
146 50 Tullinge
Besöksadress:
Nyängsvägen 5 A
146 45 Tullinge